Tuesday, June 16, 2015

Steamboat lagi

Kelmarin, aku dengan orang rumah pergi ke Restoran 3 Abdul buat kali kedua. Orang rumah aku ajak pergi sini lagi sekali hari Ahad so aku bawaklah makan kat sini lagi.

Dalam Restoran 3 abdul
Tak macam dalam entri Perniagaan Steamboat, kali ni aku kurang "menulis"..

Banyak bebola di Restoran 3 abdul

Seafood di Restoran 3 abdul

Udang, kupang, lala dan ketam sikit je
Jagung, cendawan, brokoli dan kacang buncis
Crab stick, cendawan kurus bebola dan lain-lain
Kuey teaw goreng pun ada
3 ekor udang je grill tapi yang lain masak tomyam dalam periuk khas
Sisa makanan di Restoran 3 abdul
Kulit-kulit kupang, lala, udang dan ketam
Tulisan di kaunter "Setiap 100g pembaziran denda RM10."

Sebenarnya ada lagi makanan sampingan lain aku tak snap. Ketam masak sambal, abc, popia, kuih keria, kek coklat, aiskrim dengan air lupa aku nak amik. Yelah sibuk je aku makan masa tu sampai terlepas pandang. Ops bukan terlepas pandang tapi terlepas snap.

Orang rumah aku kata ketam masak sambal dia sedap. Aku tak makan ketam masak sambal sebab sibuk makan yang lain-lain. Puas hatilah makan berdua banyak mana pun RM40 je.

Akhir kata aku kepada semua pemilik Restoran 3 abdul dan semua peniaga Islam steamboat, semoga sukses!

4 comments:

  1. tempat saya ada steamboat yang bayarannya cuma RM25 seorang..sekarang dah gulung tikar ..sempat juga pergi 4 kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dia takde rezeki berniaga steamboat kat tempat saudara lagi. Mungkin ada rezeki lain untuk dia.

      Delete
  2. so delicious food and any one could love to eat it
    i will also try this on my own specially the fish dish I love fish so much
    thanks a lot for this lovely sharing
    twitter account

    ReplyDelete