Wednesday, October 3, 2018

Lokasi Berniaga Tepi Jalan Penting Sangat Ke?

Dalam topik kali ni, mari kita bincang pasal tempat berniaga tepi jalan. Penting sangat ke pilih lokasi berniaga tepi jalan ni?

Zikir murah rezeki.
Jom kita bincang sampai lebam.

Kalau lokasi tu strategik, jual makanan rasa ala kadar pun laku. Letak harga lebih sikit pun orang beli. Datang berniaga lambat pun ada yang sanggup tunggu.

Kalau lokasi kurang strategik, jual makanan sedap pun payah nak jalan. Harga murah pun tak ramai yang beli. Kalau lambat berniaga jawabnya orang cari tempat lainlah.

Nampak tak perbezaan berniaga di tempat strategik dan kurang strategik? Boleh bayangkan?

Cara dapat tempat strategik senang je, buat solat Istikharah minta Allah tunjuk tempat sesuai. Kemudian surveylah tempat yang sesuai ikut gerak hati. Insha Allah dapat.

Bila dah dapat tempat strategik, jangan jual makanan tak sedap atau kotor pulak. Strategik macam mana sekalipun, kalau makanan bermasalah dari segi kebersihan dan kesedapan memang boleh bungkus tikar dibuatnya. Kalau lokasi strategik, makanan sedap, harga berpatutan dan sentiasa datang awal berniaga insha Allah hasil jualan meletup-letup.

Apa pendapat anda dalam hal ni?

2 comments:

  1. I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's
    a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to
    come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your
    theme? Fantastic work!

    ReplyDelete
  2. Howdy very nice web site!! Man .. Excellent .. Amazing ..

    I will bookmark your blog and take the feeds also?
    I'm happy to seek out a lot of helpful information here in the put up,
    we want develop more strategies in this regard, thanks for sharing.
    . . . . .

    ReplyDelete